Английский язык, Колыхалова О.А., Макаев В.В., 1999

Английский язык, Колыхалова О.А., Макаев В.В., 1999

Английский язык, Колыхалова О.А., Макаев В.В., 1999

Учебник написан молодыми специалистами в области филологии и педагогики, использующими в своей работе классические принципы дидактики и современные направления в российском и западном университетском образовании. Учебник отражает современные инновационные тенденции в методике преподавания языка, ориентированные на его глубокое и полное изучение. Учебник вовлекает обучаемых в самостоятельную работу и полезен как для занятий под руководством учителя, так и для самостоятельного изучения и совершенствования своих знаний.

Автор: Колыхалова О.А., Макеев В.В. 
Издательство: Издательский центр «Академия»
Год: 1999
Формат: DOC
Скачать 
Размер: 2,2 Mb

Английский язык, Колыхалова О.А., Макаев В.В., 1999

The textbook is written by young specialists in the field of Philology and pedagogics, using in their work the classical principles of didactics and modern trends in Russian and Western University education. The textbook reflects modern innovative trends in the methodology of language teaching, focused on its deep and full study. The textbook involves students in independent work and is useful both for classes under the guidance of teachers and for self-study and improvement of their knowledge.

Учебник вовлекает обучаемых в самостоятельную работу и полезен для занятий под руководством учителя, для самостоятельного изучения

Пример
CONNOTATION.
Many words have both a PRIMARY and a SECONDARY meaning. The PRIMARY meaning of a word is its denotation — i.e., what the word explicitly signifies. The SECONDARY meaning of a word is its CONNOTATION. This is the ADDITIONAL ‘meaning that a word takes on from the types of contexts in which it is most frequently found. Some word have POSITIVE CONNOTATIONS, some have NEGATIVE CONNOTATIONS, and some are NEUTRAL (i.e., they simply denote a concept without coloring it positively or negatively).

Учебник отражает современные инновационные тенденции в методике преподавания языка

Often a writer implies his attitude or point of view by choosing words that have positive or negative connotations when there are neutral equivalents that he might have chosen instead. Conversely, he might express his unwillingness to take sides on an issue by using neutral terms wherever possible.